27 oktober 2008

verjaarskliekjes

Het is zojuist verjaardagstijd geweest (althans voor mij)! Ik heb me flink uitgesloofd in een taartenbak-marathon voor werk, familie en vrienden. En van feestjes blijft vaak van alles over, al was dat in dit geval niet alleen taart.

Wel over:
- 1 stukje bosvruchtenplaatkoek
- 1 halve bananentaart
- 1 halve taart-met-fondant (wel huisgemaakt, maar niet door mij)
- heel veel afbakbrood
- zelfgemaakte paprika-pesto
- olijven en tapenade (van de supermarkt)
- al het bier (Bierdrinken is kennelijk uit. Zóóó 2007!)
- wat fris en wijn
- topping voor de soep (pecorino, creme-fraiche, wat rucola en peterselie)

Niet over, en dus op:
- twee pannen soep (daarover later misschien meer).
- twee soorten taart (citrus en chocola, meegebracht naar werk en familie)

Dus nu tijd om de restjes op te eten. Van combinaties als bananentaart en tapenade houd ik mij verre, maar met paprikapesto, pecorino en rucola moet toch een goed pastamaaltje in elkaar te draaien zijn. Of een omelet. Met afbakbrood.

Geen opmerkingen: