28 juni 2010

88 - maiskolven op de barbeque

Daar ben ik weer! Sorry, het werd ineens zomer. Ik "moest" op mijn balkon zitten in plaats van aan mijn blog werken. Tsja, zo gaan die dingen. Maar nu het zulk goed weer is, kunnen we de barbeque ook weer van zolder halen. Wat mij betreft geen enorme lappen vlees. Liever vis, maar ook maiskolven doen het goed. Je zou het haast geen snel recept noemen - je moet de barbeque immers eerst aanzetten, en eigenlijk is dat al slow food bij uitstek - maar het is wel extreem simpel. En lekker.

Maiskolven van de BBQ
- 1 gloeiende BBQ
- schepje suiker
- zout uit de molen
- maiskolven (1 p.p.)
- cocktail- of tapasprikkers
- kruidenboter

Leg de prikkers in een bakje koud water. Maak de maiskolven schoon: verwijder bladen en draden. Kook de kolven 10 minuten in ruim water met een schep suiker (nog geen zout toevoegen!). Laat ze even uitdruipen, strooi er wat zout over en steek de prikkers in stronk en bovenkant (handig bij het vasthouden straks). Leg ze op de gloeiende BBQ. Niet te lang, keer regelmatig - er hoeft alleen maar een bruin grillpatroontje op. Dien op met kruidenboter. Smeren en happen maar!

Geen opmerkingen: